Deze website maakt gebruik van cookies Meer informatie sluiten
Aanmelden nieuwsbrief

Veelgestelde vragen - Auto

  • Hoe zit het met de pechservice?

    Is je auto bij ons verzekerd? Dan is pechservice in het buitenland standaard gedekt. KNMV-leden kunnen de pechservice eenvoudig uitbreiden. We hebben alle mogelijkheden voor je naast elkaar gezet in een tabel. Meer informatie over het aanvragen van aanvullende pechservice vind je bij KNMV Pechhulp.

  • Ben ik ook verzekerd als iemand anders in mijn auto rijdt?

    Ja. Die persoon moet dan wel uw toestemming hebben en een geldig rijbewijs. Als deze persoon de schade veroorzaakt kan dit wel gevolgen hebben voor je schadevrije jaren. En dus ook voor de premie die je betaalt.

  • Kan ik mijn verzekering beëindigen en wat is de opzegtermijn?

    Ja, je kunt je verzekering dagelijks opzeggen. Wij beëindigen dan de verzekering een maand later.

  • Hoe hoog is mijn eigen risico?

    Er geldt een eigen risico van EUR 150,- per schade als je die laat herstellen door een bedrijf dat is aangesloten bij onze schadeservice.

    Kies je voor een ander herstelbedrijf dan geldt een eigen risico van EUR 650,- . Dat is het standaard eigen risico van EUR 150,- plus EUR 500,- extra eigen risico.

    Ben je als eigenaar van de auto 24 jaar of ouder en laat je je auto besturen door iemand die jonger is dan 24 jaar, dan geldt een extra eigen risico van EUR 250,-.

  • Ik heb bij mijn rechtsbijstandverzekering al een dekking voor verkeer. Ben ik dan dubbel verzekerd als ik de dekking rechtsbijstand kies?

    Ja. Eén dekking voor verkeer is voldoende.

  • Wie bouwt er schadevrije jaren op?

    De persoon die verzekerd is. 

  • Wat moet ik doen als ik mijn auto verkoop?

    Je moet dit aan ons melden. Je kunt de verzekering via je digitale polismap opzeggen. In het  polisoverzicht kun je via de knop “wijzigen” de verzekering beëindigen. De wijzigingsdatum is de datum waarop het kenteken op naam van de nieuwe eigenaar staat.

  • Wat moet ik doen als mijn auto naar de sloop gaat?

    Je moet dit aan ons melden. Je kunt de verzekering via je digitale polismap opzeggen. In het  polisoverzicht kun je via de knop “wijzigen” de verzekering beëindigen. De wijzigingsdatum is de datum van afgifte van het vrijwaringsbewijs. Dit bewijs ontvang je van het sloopbedrijf.

  • Hoe kom ik aan een groene kaart?

    De groene kaart sturen wij na acceptatie van de verzekering. Ben je de groene kaart kwijt? Dan kun je een nieuwe groene kaart via de digitale polismap aanvragen. Ga hiervoor naar het polisoverzicht en klik op de verzekering waarvoor je de groene kaart wil ontvangen.

  • In welke landen ben ik verzekerd?

    Op de groene kaart staat in welke landen de verzekering geldig is.

  • Mag ik mijn schade overal laten herstellen?

    Ja, bij schade heeft u de vrije keuze wie de reparatie uitvoert. Laat u de reparatie uitvoeren door een bedrijf dat niet is aangesloten bij onze schadeservice dan geldt er een extra eigen risico van EUR 500,-. Bij ruitschade heeft u een eigen risico van EUR 150,-.