Deze website maakt gebruik van cookies Meer informatie sluiten
Aanmelden nieuwsbrief

Schade reisverzekering

Onze alarmcentrale: dag en nacht paraat
Bij ernstige persoonlijke of materiële schade wil je zo snel mogelijk hulp. Daarom is onze alarmcentrale 24/7 bereikbaar.

Alarmcentrale SOS International telefoon: 088 980 04 00
Vanuit het buitenland: +31 88 980 04 00

Houd bij het bellen altijd je polisnummer bij de hand, plus het telefoonnummer waarop we je ter plaatse kunnen bereiken. Dan kunnen we je sneller helpen.

Wat te doen bij verlies, diefstal of schade aan bagage?
Doe direct aangifte bij de plaatselijke politie. Als dat niet kan, licht dan de reisleiding, hoteldirectie, treinconducteur of bijvoorbeeld personeel van de luchtvaartmaatschappij in. Vraag altijd om een schriftelijk bewijs van de aangifte. Bewaar beschadigde bagage tot je schadeclaim is afgewikkeld.

Ziekte, ongeval of overlijden tijdens de reis
Neem bij ziekte, ongeval of overlijden van een medereiziger of familielid thuis direct contact op met de Alarmcentrale SOS International. Deskundige medewerkers zorgen voor bemiddeling en verdere hulpverlening zoals repatriëring of medische begeleiding.

Als je medische hulp nodig hebt, doe dan precies wat de arts je voorschrijft. Meld een ziekenhuisopname altijd zo snel mogelijk bij de alarmcentrale. En vraag achteraf altijd een gespecificeerde nota.

Je kunt niet verder rijden in het buitenland
Vervelend als je in het buitenland pech of een ongeluk krijgt en je niet verder kunt. Nog vervelender is als de bestuurder door ziekte of een ongeluk de auto of motor niet meer kan besturen. Ook dan neem je als eerste contact op met de Alarmcentrale SOS International.
Deskundige medewerkers zorgen bij het uitvallen van het voertuig voor bemiddeling en verdere hulpverlening. Onder meer voor:

  • Hulp langs de weg
  • Toezenden van onderdelen
  • Repatriëring van het vervoermiddel
  • Vervoer naar de eindbestemming van jezelf en je reisgenoten

Als de bestuurder als gevolg van een ongeval of ziekte niet in staat is de auto of motor te besturen, neem dan contact op met de alarmcentrale voor:

  • Een vervangende bestuurder
  • Repatriëring van het vervoermiddel
  • Vervoer van jezelf en je reisgenoten

Vervangend vervoermiddel nodig?
Wanneer een garage ter plekke je auto of motor niet binnen twee dagen weer rijklaar kan maken helpt de Alarmcentrale SOS International je weer op weg. Zij zorgen dan voor een vervangend vervangend vervoermiddel of vakantieverblijf.

Hoe zorg je voor een snelle schadeafhandeling?
Wij kunnen sneller de schade afhandelen als we de juiste papieren hebben. Stuur die dus direct naar ons op als je thuis bent. Denk daarbij bijvoorbeeld aan nota’s van de arts en/of het ziekenhuis, nota’s van telefoonkosten en extra reis- en verblijfkosten, aankoopnota’s en bewijs van aangifte in geval van diefstal.