Deze website maakt gebruik van cookies Meer informatie sluiten
Aanmelden nieuwsbrief

Schade reisverzekering

Bij ernstige persoonlijke of materiële schade kun je dag en nacht contact opnemen met de London Alarm Service:
Binnenland: 020 851 22 87
Buitenland: +31 20 851 22 87

Als je contact opneemt met de Alarmcentrale houd dan je polisnummer en het telefoonnummer waar je zelf te bereiken bent bij de hand!

Verlies, diefstal of schade aan bagage

Doe altijd aangifte bij de plaatselijke politie bij verlies of diefstal van je bagage. Als dat niet mogelijk is, doe dan aangifte bij de reisleiding, hoteldirectie, treinconducteur, personeel van de luchtvaartmaatschappij etc. Vraag altijd om een schriftelijk bewijs van de aangifte. Bewaar beschadigde bagage tot na afwikkeling van de schade.

Ziekte, ongeval of overlijden tijdens de reis

Neem direct contact op met de London Alarm Service in geval van ziekte, een ongeval of overlijden van één van de leden van het reisgezelschap of van achtergebleven familie. Dit nummer is dag en nacht bereikbaar. Deskundige medewerkers zorgen voor bemiddeling en verdere hulpverlening zoals repatriëring of medische begeleiding.

Als je medische hulp nodig hebt, volg dan de voorschriften van de arts op. Vraag altijd om een gespecificeerde nota. Neem in geval van ziekenhuisopname ook direct contact op met de Alarmcentrale.

Uitvallen van vervoermiddel of bestuurder

Als je vervoermiddel tijdens je vakantie uitvalt als gevolg van een ongeluk of pech, of als de bestuurder als gevolg van ziekte of een ongeval niet in staat is de auto te besturen neem dan direct contact op met de London Alarm Service.

Deskundige medewerkers zorgen bij het uitvallen van het voertuig voor bemiddeling en verdere hulpverlening voor:

  • Hulp langs de weg.
  • Toezenden van onderdelen.
  • Repatriëring van het vervoermiddel.
  • Vervoer naar de eindbestemming van u en uw reisgenoten.

Als de bestuurder als gevolg van ziekte of een ongeval niet in staat is de auto te besturen, neem dan contact op met de alarmcentrale voor:

  • Een vervangende bestuurder.
  • Repatriëring van het vervoermiddel.
  • Vervoer van jezelf en je reisgenoten.

Vervangend vervoermiddel nodig?
Als je auto en/of caravan tijdens de reis uitvalt en niet binnen twee dagen rijklaar gemaakt kan worden, neem dan direct contact op met de London alarm Service. Deskundige medewerkers zorgen voor een vervangende auto of vakantieverblijf.

Schadeafhandeling

Voor een snelle afhandeling van de schade stuur je na thuiskomst alle stukken die betrekking hebben op de schade zo snel mogelijk naar ons toe. Denk hierbij aan nota's van artsbezoek, nota's van telefoonkosten en extra reis- en verblijfkosten, aankoopnota's en bewijs van aangifte in geval van diefstal.