Deze website maakt gebruik van cookies Meer informatie sluiten
Aanmelden nieuwsbrief

Sportmotor

Foto: MV Agusta Foto: MV Agusta

Een sportmotor past het beste bij jou. Nu is het alleen nog de vraag waarvoor je 'm wilt gebruiken!

Als je graag af en toe een circuitdag meepakt, is een zeshonderd helemaal zo gek nog niet. Prima om de ideale lijn te leren rijden en uitgerust met alles wat je nodig hebt voor een geweldige circuitervaring. Je moet 'm alleen wel flink uitmelken, want de echte power vind je pas voorbij 11.000 tpm. Op de openbare weg komt dat potentieel er niet altijd uit en rijd je regelmatig 120 in de eerste versnelling.

Als je toch wat meer power wilt, kun je natuurlijk ook een dikke duizend overwegen, zoals de hierboven getoonde MV Agusta F4 RR. Maar de kans is groot dat je ook dan niet het potentieel eruit haalt, dat erin zit. Steeds meer motormerken (bijvoorbeeld Aprilia) ondervangen dat door hun hypersportmotoren uit te rusten met een heel scala aan elektronische hulpmiddelen, waardoor jij net als Biaggi driftend door chicanes vliegt en achteloos een powerwheelie weggeeft.

Natuurlijk kun je het ook heel anders aanpakken en voor een potente tweecilinder kiezen. Veel power in het middentoerengebied, soms een beetje bokkig onderin, maar barstensvol karakter.