Deze website maakt gebruik van cookies Meer informatie sluiten
Aanmelden nieuwsbrief

Nieuw seizoen MotoMe: aflevering 11

MotoMe testte op het circuit van Losail in Qatar de Kawasaki H2 en H2R. MotoMe testte op het circuit van Losail in Qatar de Kawasaki H2 en H2R.

MotoMe, hét documagazine over motoren, gaat zijn tweede seizoen in. KNMV is wederom mediapartner van het online tv-programma waarvan de eerste aflevering van het nieuwe seizoen vandaag is verschenen. In de eerste aflevering leren de kijkers onder meer volgens de makers wat de Verenigde Oost-Indische Compagnie, de Negerhut van Oom Tom en het tweede seizoen van MotoMe met elkaar te maken hebben.

Ze werden namelijk allen gelanceerd op 20 maart. In het laatste geval betreft het ’t jaar 2015, enige weken nadat het programma zijn bestaan bevestigde en furore maakte als MotoMe Live op de MOTORbeurs Utrecht.

Meer afleveringen

Nadat MotoMe in de tweede helft van 2014 orde op zaken kwam stellen in het nogal inspiratiearme motorlandschap, kon een nieuw seizoen van hét televisie-documagazine niet uitblijven. Achter de schermen is daarom maandenlang gewerkt aan het verder vergroten van de vriendenclub en verbeteren van het format. Resultaat: dit jaar zullen de helft meer uitzendingen verschijnen, vijftien in totaal, uitgesmeerd over het gehele jaar 2015, met uitzondering van de zomerperiode. Nog voornamere vernieuwing betreft de tweewekelijkse verschijningsdatum van de uitzendingen. Dat creëert wat meer lucht voor de mensheid in toch al drukke tijden.

Gehandhaafd is gebleven de onversneden cocktail van vrijgevochten en ongezouten onafhankelijkheid en relativering onder het bestaande presentatieduo Bart Verhoeven en Joost Overzee. Niet alleen zullen zij ten behoeve van MotoMe dit seizoen genoeg airmiles sparen om het BNP van Ghana terug op niveau te krijgen, maar ook binnen de Nederlandse grenzen de interessantste mensen & machines onder de aandacht brengen.

Items aflevering 1

  • Exotische test van de Kawasaki H2 en H2R

Drie genodigden waren er in de Benelux om naar het GP/F1 circuit van Losail in Qatar af te reizen. Plus ene Overzee en Verhoeven, waarvan eerstgenoemde toevallig toch zijn racekleding in de meegenomen koffer had zitten. De Kawasaki H2R was natuurlijk de sensatie van de Motorbeurs Utrecht met zijn 326 paardenkrachten en 122 decibellen. Maar eenmaal aan de (rock &) rol op circuit weet je helemaal niet meer het verschil tussen een bos uien en een koekoeksklok. De straat-H2 biedt in ieder geval iets meer adempauze om te overzien en beoordelen wat concept H2 nu werkelijk behelst.

  • Frédéric Bertrand is zijn echte naam, Basse-Bodeux zijn minuscule woonplaats

Maar Fred Krugger, zijn artiestennaam, is vooral meervoudig wereldkampioen in het bouwen van motorfietsen, eerder nog dan in het vérbouwen van motoren. Vergeleken bij zijn creaties vergeelt de helft van de ombouw-scene tot vooral slordig gemaakte ombrouwsels. En het meest bijzondere van alles: Krugger bouwt voor 90% uit zijn hoofd, dus zonder gebruikmaking van tekentafels en computers. Hele, hele bijzondere kerel.

  • Binnenlands nieuws: Suzuki V-Strom 650 XT

Trapten we de allereerste uitzending ooit van MotoMe af met de V-Strom 1000, nu doen we het dunnetjes over met de 650 cc-variant in XT-uitvoering. De immer populaire Suzuki die jarenlang verkooplijsten in Europa domineerde, biedt genoeg faciliteiten voor een trip naar Kaapstad. Laat staan wat je ermee kunt zolang je in Nederland blijft!

Bekijk aflevering 11

Meer nieuws